Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Tess <3 "/

Av Miriam Myran Risberg - 16 november 2011 23:06

 
Inatt drömde jag om henne...
- Jag åkte ner till pappa som vanligt. När jag kommer dit möts jag av Tess som kommer fram tillmig när jag öppnar bildörren. Jag trodde att det var inbillning eftersom jag alltid inbillar mig att detta händer när jag åker dit.
I vanliga fall försvinner hon och jag har förstått att de var inbillning,
Men nu försvann hon inte.  Jag öppnade som sagt bildörren och hon kom springandes som vanligt och pep.
Hon var lika glad då som alltid när vi kom hem. Jag klappade henne och gick bara in som vanligt
eftersom jag trodde att det var inbillning.
Jag satt vid köksbordet och tittade ut hela tiden på henne, men de kopplade aldrig. Jag satt där ända tills pappa frågade :
- Har du inte saknat Tess ?
Jag fattade inte vad han sa och frågade bara vad han yrade om.
- Du hälsade knappt på henne? Sa han.
"Hur kan han se det jag inbillar mig?"
Jag blev tårögd bara när han tittade på mig och väntade på svar.
"Hon finns inte!" 

För att slippa börja gråta eller att överhuvudtaget visa vad jag känner så gick jag ut, satte mig på trappan och tänkte.

Då kommer hon springandes som ingenting.

Hon kommer fram till mig och fäller ner öronen sådär och vill att jag ska klappa henne.
Nu blev jag tårögd igen...
Hon satte sig på min fot och vifftade till med huvet sådär som hon alltid gjorde när hon ville ha uppmärksamhet,
Det där som jag tyckte var så himla gulligt... Jag log samtidigt som jag började gråta.. 

Tänkte att jag saknade henne, strök handen över hennes huvud och ner på ryggen och verkligen kände hennes mjuka päls.
"Hon finns!", "Hon är här", "Hon finns verkligen!"
Jag nästan slängde mig på henne och fick inte fram ett enda ord. Jag satt där på backen och kramade henne,
Jag ville bara skrika av lycka! Jag kunde inte tro att det var sant.
Jag grät så att det var helt obeskrivligt. 
Och när jag grät som mest så vaknade jag..
Vaknade klockan tre på dagen av att jag låg och grät precis som i drömmen...
Men när jag vaknade så blev allt negativt, då var jag inte glad längre.
Kan inte beskriva känslan jag hade när jag vaknade, kände mig helt förstörd.Jag har gråtit oavbrutet nästan hela dagen.

Fyfan..



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miriam Myran Risberg - 2 juni 2015 18:27

hade typ helt glömt att jag hade denna!  Sitter typ i soffan just nu och lyssnar på musik (: Är inte på ngt värst bra humör idag,  allt blir fel och jag orkar inte tänka! Är så jävla trött på allt just Nu..  Jag vill bara ha en kram :(   ...

Av Miriam Myran Risberg - 6 juni 2014 09:58


Idag är det Sveriges Nationaldag!Länge Leve Sverige :)Finner inga ord mer än att detta är en viktig dag, idag firar vi Sverige till 110% ! <3Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nordDu tysta, Du glädjerika sköna!Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,D...

Av Miriam Myran Risberg - 4 juni 2014 13:31


Så idag har jag kommit överens med mamma om att vi ska testa på den här 28dagarsutmaningen.Tyckte det lät bra och enkelt, men det var det sannerligen inte !För alla andra verkar det ju givetvis enkelt och som att dom knappt får anstränga sig ?Jag gjo...

Av Miriam Myran Risberg - 4 juni 2014 13:21


 Idag känner jag av en extra saknad av Simon. Det är ju en sån där ingenting dag som han skulle kunnat "förgylla" på bara några sekunder :) Önskar att han vore här nu och gjorde kålpudding med mig :) <3Måste bli en sväng till honom snart nu, känn...

Av Miriam Myran Risberg - 4 juni 2014 12:16


  Medans jag ändå satt här så tänkte jag att jag kunde lägga ut bild på Naala.Har inte gjort det än så det kunde ju vara dags :)Bilden är tagen för någon dag sen bara när vi var hos pappa . ...

Ovido - Quiz & Flashcards