Alla inlägg under mars 2014

Av Miriam Myran Risberg - 27 mars 2014 14:34

Idag fyller min lilla lillasyster 13 år ! :) <3
Kan inte förstå, fan vad tiden har gått fort...Det var ju fan inte längesen hon var liten bäbis :O
Minns att hon var så sjukt rädd för fluger ^^ Hon riktigt skrek om det var en i närheten...
En "fua"  :)
Och ibland när vi var hos pappa och hon satt på kanten i stolen och åt makaroner eller något och så när hon var klar och på sånt där jävelshumör så tittade hon och flinade innan hon sopade rent hele bordet där hon satt med armen så de flög grejjer i golvet, haha & pappa skrek "neeej tanya!" som att han skulle vara allvarlig men att de inte gick för de var så gulligt när hon såg så nöjd ut ^^ .. "Sååhh" sa hon alltid efter å såg riktigt stolt ut :P
Hon var verkligen den absolut sötaste bäbis jag nånsin sett ..
Minns allt så väl, som typ när man jävlades med henne när hon var ngt år och sa "det är min napp!" och hon skrek "neeeeeeeiiiijjjj!!!!" och spände munnen sådär hela tiden, världens panik , haha ^^ <3

En gång så filmade pappa Tanya när hon åt kebabtallrik och jag å simon var med..
Simons mat var slut så han sa "Titta Tanya! Fuan är där, fuan !" och pekade upp i ena hörnet på köket.
Tanya slängde bak huvet och tittade som fan runt sig. "Fuan" sa hon lite osäkert och pekade dit simon pekat.
Under tiden så snodde Simon ett par pommes från tanyas mat , haha....Sen åt han dom snabbt och skrek igen:
- DÄR ä fuan! Tanya skyndar sig för att hinna se flugan och kollar riktigt länge medans simon lastar på med pommes på sin tallrik. Efter tredje gången säger pappa "titta där tanya" och pekar på simons tallrik.
- " Ja där ä fuan" säger hon och pekar med skeden mot simons mat :P haha <3
Vi bara skrattar sen nästa gång misslyckas Simons tjuveri :P
Då kommer hon på honom medans han plockar av hennes mat å hon skriker sådär igen - NEEEEIIIIJJJEEEEEHH!! :P 
Då var han fast ^^

Ja gud, de finns många gulliga och roliga minnen med denna tjejen ^^
Som vad sur hon blev när jag sa till henne att hon inte fick ta med katten i bil :P haha
Iallafall så är det hennes dag idag & jag hoppas hon får det helt BÄST :)
Och iaf ngt hon önskat sig :)
Grattis Tanya på din dag! 
Jag älskar dig 
<3

 
 
 

Av Miriam Myran Risberg - 26 mars 2014 14:08

Hur gör man för att få den där energin som alla andra tydligen har ?
Hur gör man för att för en gångs skull få vara den som sitter och skryter om sin lyckade viktnedgång?
Hur gör man för att kunna ställa sig på vågen och bli chockad?

Jag vill oxå ha orken till å träna .. Jag vill ha mitt eget lilla gym...
Har ju samlat på mig lite grejjer men dessvärre fyllt mitt "gym" med massa kartonger :/
Jag längtar efter att ha energi och bara vakna och kunna gå rakt in i mitt egna lilla gym å träna..
Ljust och glatt rum som jag bara får mer och mer energi av :)
Med givetvis en hel vägg av speglar :)
Jag vill ut och gå men de blir heller inte av så värst ofta...hatar det :/
Tjatar på mig själv & planerar å planerar hela tiden vad och hur jag ska göra allt men de blir liksom aldrig ngt...
Blir så jävla missnöjd med mig själv så de är ....sjukt.
Ge mig energi !?
Vad ska jag använda som "morot" ?
Jag vet ju hur glad ja blir om ja bara ens går ner 1 kg men de hjälper inte ...
Jag går igenom mina kläder som ja inte kan använda jätteofta men de hjälper inte ..
VAFAN GÖR EN !? :O
Jag vill ner i vikt , NU ! :/

Av Miriam Myran Risberg - 26 mars 2014 11:59

 
"På andra sidan vägen"

By: Miriam Risberg

Av Miriam Myran Risberg - 26 mars 2014 11:26

 
Idag vaknade jag egentligen först och var på bra humör och många planer för dagen och så somnar jag i typ fem minuter och sen är allt som bortblåst! Min vanliga jävla tur...
Vaknar istället och är på nästan dåligt humör och depp...Ville inget längre...drömde jag ngt konstigt eller ?
Iaf så har jag forskat lite på dedär med mitt illamående igen...Det gav ju inte värst mkt att gå till läkaren..
Men nu har de ju hållt på varje dag i över ett år så de är väll dax å göra ngt..
Jag har ätit ngt iaf och inte känt så mkt av det nu, men de kommer väll!
Funderar på att gå och duscha, känns som jag behöver det :)
Behöver gå ut en sväng med dogsen och ge hönera mat , sen får ja väll tvinga mig själv till å göra ngt.
Tänker då absolut inte gå ut och gå idag, är så sjuuuukt trött på snö! Varför ska de snöa ? Kan de inte bara bli vår och bara massa sol någon jävla gång ? :D


Av Miriam Myran Risberg - 24 mars 2014 15:44

 
Saknar håret !:)

Av Miriam Myran Risberg - 24 mars 2014 15:20

 
Idag är jag på ovanligt bra humör, dansar runt i huset och städar :)
Har hunnit med lite av varje ^^ Typ tvätta, skura golv, lagat mat & åte lite, plockat av bordet och veke lite tvätt, solat lite med hönera, diskat, lagt ut nya tidningar till bäbisarna, och ah vart ute ett antal ggr med alla dogsen   
Puh jobbar och är hemma till 18:00 ungefär så ska göra de fint tills det och ha maten klar tänkte jag ^^
Idag får jag äntligen potatis oxå, för dom som inte vet det så älskar jag potatis ! :P
Har tagit upp köttfärs , som jag inte vet helt än vad jag ska göra med men...ngt iaf :)
MixMegapol har stått på hela dagen oxå givevis :) Bäst är det ! 
Druckit medicin har jag gjort mä ^^ 

Är riktigt sugen på att grilla snart igen, fast sol måste det ju vara då...
Längtar sååå mkt till alla sommarkvällar då man grillar och hundar springer och leker över hela gräsmattan !   
Och när man kan plantera blommer om och om igen :) 
Eller bara grejja med bil och sånt ....Ge mig sommar NU ! :)

Nej, nu tror ja de är dax att ta puppisarna under armen och gå ut ! :)
Jag behöver sol ! :D

Btw, idag fick jag min efterlängtade beställning ! :D <3
 

Av Miriam Myran Risberg - 3 mars 2014 23:49

     
Jag tycker verkligen folk ska testa dessa popcorn om det är någon som inte gjort det :)
Dom är sjukt goa :) Speciellt om man gillar smöriga popcorn eftersom ja tkr att dom smakar mer smörigt än ostigt.
Jag köpte dom på EuroCash i åmål :) Dom kostar typ 39:- eller ngt liknande :)
Vanliga smöriga popcorn smakar typ ingenting nu efter jag testade dom här :P
Btw så är den ostiga kryddan kanske ngt att testa så man VET att den inte är ngt att ha :P
Ursch jag gillade verkligen inte den, det var liksom helt fel ostsmak!
Popcornen duger iaf helt okej till filmen alla kvällar men skit i kryddan :P
Popcornen får typ en 8,3 / 10 :)
Kryddan får mig bara att rysa så typ 0,1 / 10 :P

Av Miriam Myran Risberg - 3 mars 2014 19:16

Idag har jag fått en del gjort iaf :) tkr jag ... Har städat litegrann, bytt tidningar på golvet, hängt upp lite tavlor osv, lagat mat, tvättat & torkat, hittat nytt & bra hem åt vovve, vart ute med puppis, plockat å rensat tsms med puh osv ...
Har några saker kvar att göra som ja känner att ja måste och det är att äta lite till för de var inte mkt jag åt förut :o
Blir väll bara att ja testar göra något nytt av karré :) Så de tar lite på det, för de gör jag typ aldrig :)
Jag ska duscha så jag blir ren & luktar choklad/kokos och håret blir mjukt ^^ haha... 
Sen blir det nog bara att jag kommer sitta i soffan och kolla på tv så tiden kanske går fortare :)
Har bestämt mig för att kolla på farmen, talang, spiderman 3, scrubs osv :)

Ovido - Quiz & Flashcards